تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/02/24 - 22:43
کد خبر: 470185

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اواخر تیرماه آغاز می شود / برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد ابلاغ شد

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اواخر تیرماه آغاز می شود / برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد ابلاغ شد

موضوعات مورد بررسی امروز شامل برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد ابلاغ شد و برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد ابلاغ شد و فرصت جدید ثبت نام در آزمون دکتری رشته های تخصصی داروسازی آغاز شد و دیگر موارد که به مرور آن می پردازیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»موضوعات مورد بررسی امروز شامل برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد ابلاغ شد و برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد ابلاغ شد و فرصت جدید ثبت نام در آزمون دکتری رشته های تخصصی داروسازی آغاز شد و دیگر موارد که به مرور آن می پردازیم.

فرصت جدید ثبت نام در آزمون دکتری رشته های تخصصی داروسازی آغاز شد

 آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ برای نخستین بار از آزمون های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شده است و به صورت مستقل از ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

داوطلبان این آزمون پیش از این در اسفندماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام به صورت اینترنتی اقدام کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است فرصت جدید ثبت نام در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برای داوطلبان فراهم شده است و داوطلبان می توانند در روزهای ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

برنامه‌های درسی بازنگری شده دانشگاه آزاد ابلاغ شد

 دکتر محمدعلی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق اقدامات مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، «بسته کاری ارتقاء کیفیت و کارآمدی دوره های تحصیلی»، فهرست برنامه های درسی بازنگری شده مربوط به ۱۹ رشته/گرایش از گروه فنی و مهندسی و ۲۹ رشته/گرایش از گروه علوم پایه، در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی را جهت اجرا در واحدها و مراکز آموزشی را به رؤسای استانها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: برنامه های درسی مذکور، برای دانشجویان ورودی های نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ و به بعد، در واحدها و مراکز آموزشی مجری لازم الاجرا است.(جزئیات بیشتر)

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اواخر تیرماه آغاز می شود

معصومه طباطبایی در پاسخ به این سوال که چه تعداد برای دوره دکتری تخصصی با آزمون دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده اند، گفت: حدود ۱۲۰ هزار نفر برای ورود به دوره دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اند و ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری (با آزمون و بی آزمون) برای سال ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۸۰۲ نفر است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد افزود: همچنین در بخش دکتری بدون آزمون (استعداد درخشان) نیز ۷ هزار و ۵۰۰ داوطلب ثبت نام کرده اند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون نیز ۲۰ درصد کل ظرفیت در نظر گرفته شده است.(جزئیات بیشتر)

کلید اولیه پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی منتشر شد

پنجاهمین دوره آزمون دستیاری تخصصی پزشکی ۲۱ اردیبهشت در 29 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور برگزار شد.

کلید اولیه پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در چهار دفترچه D و C و B و A در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

داوطلبان همزمان می توانند با مشاهده کلید، در صورت داشتن اعتراض، اعتراضات خود را به صورت اینترنتی تا ساعت ۱۴ روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در سایت سنجش ثبت کنند.(جزئیات بیشتر)

رسیدگی فوری وزیر علوم به لغو بخشنامه هزینه آزادسازی مدارک

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مورد لغو بخشنامه هزینه آزادسازی مدارک سازمان امور دانشجویان بر پایه درخواست چند ۱۰ هزار نفر از متخصصان و دانش آموختگان کشور، نامه ای به رئیس جمهور نوشت.

رئیس جمهور با توجه به اهمیت موضوع، با دقت لازم واکنش فوری به این نامه داشت و خطاب به وزیر علوم دستوری را مبنی بر «بررسی نامه دیده بان شفافیت و عدالت و ضمایم آن و اعلام نتیجه به این سازمان» صادر کرد که جا دارد از توجه ایشان به شکایات مردم تقدیر کنیم.

علت اهتمام جناب رئیس جمهور علی القاعده جلوگیری از ظلمی است که قرار است بر دانش آموختگان کشور روا داشته شود.(جزئیات بیشتر)

مهلت انتخاب محل در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی تمدید شد

چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی با حضور حدود ۵۰۰ داوطلب پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت متمرکز در شهر تهران در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شده است.

کارنامه علمی و انتخاب محل چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

داوطلبانی که بر اساس کارنامه امکان انتخاب محل را داشته اند تا دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه فرصت داشتند انتخاب محل خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.(جزئیات بیشتر)

دانشگاه قم در لیست برگزارکنندگان آزمون msrt قرار گرفت

با توجه به عدم برگزاری چند دوره آزمون زبان MSRT در استان و شهر قم با هماهنگیهای انجام شده از سوی مرکز آزمون اداره کل بورس سازمان امور دانشجویان و همکاری دانشگاه قم، آزمون زبان MSRT از ۲۶ خرداد ماه در دانشگاه قم برگزار می شود، بر این اساس داوطلبان استان و شهرهای هم جوار می توانند طبق زمانبندی اعلام شده که در سامانه سجاد اعلام می شود در آزمون ثبت نام و شرکت کنند.(جزئیات بیشتر)

مبالغ وام ودیعه مسکن متاهلی و ضروری اعلام شد

 اداره خدمات و رفاه دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی در اطلاعیه‌ای شرایط و نحوه ثبت نام برای تسهیلات دانشجویی برای وام ضروری و ودیعه مسکن متاهلی در نیمسال دوم ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را اعلام کرد.

ثبت تقاضای وام در سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان https://refah.swf.ir از تاریخ ۱۷ اردیبهشت برای دانشجویان متقاضی دریافت وام های ضروری و ودیعه مسکن متاهلی فعال است و ضرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط، نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مذکور اقدام کنند.(جزئیات بیشتر)

آخرین وضعیت ساماندهی زیر نظامهای آموزش عالی

 قاسم عمو عابدینی درباره آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای گفت: دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و فنی‌حرفه‌ای در شرایط ویژه ای در کشور توسعه پیدا کردند که بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: مفهوم ساماندهی از بین بردن این کار ارزشمند نیست، برخی سامان‌دهی را حذف می‌دانند که اصلاً این‌گونه نیست. در وزارت علوم برنامه حذف وجود ندارد. ساماندهی ممکن است جنبه ادغام با حفظ وظایف زیر نظام داشته باشد، لذا برنامه‌ریزی وزارت علوم، ساماندهی بوده و برنامه های آن نیز استخراج شده و شورای گسترش و برنامه‌ریزی هم آن را مصوب کرده اند.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه ساماندهی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، افزود: باید برای حفظ کیفیت آموزشی، بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های آموزشی هدفمند برنامه‌ریزی کنیم.(جزئیات بیشتر)

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه معارف اسلامی

به نقل از دانشگاه معارف اسلامی، آزمون ورودی اختصاصی کارشناسی‌ارشد این دانشگاه برای پذیرش دانشجو در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ (ترم مهر ۱۴۰۲) در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.

این آزمون با ۶۹۶ داوطلب، جهت گزینش دانشجو (ویژه برادران و خواهران طلبه) در رشته‌های مدرسی معارف قرآن و حدیث، مدرسی مبانی نظری اسلام، مدرسی اخلاق اسلامی، مدرسی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، مدرسی انقلاب اسلامی، مشاوره با رویکرد اسلامی، ارتباطات و تبلیغ فرهنگی، مدیریت سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی با رویکرد اسلامی، انجام شد.(جزئیات بیشتر)

اینترنت برای هیچ آزمونی قطع نخواهد شد

 طبق اعلام مسئولان وزارت ارتباطات اینترنت برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم قطع نخواهد شد.

طی سال‌های اخیر پدیده لو رفتن سؤالات و رواج تقلب در بین برخی داوطلبان کنکور همپای رشد شبکه‌های مجازی و وسایل الکترونیکی و ابزارهای هوشمند افزایش یافته است و این نگرانی را برای داوطلبان کنکور و حتی خانواده‌های آن ها که به نوعی سرنوشتشان به این امتحان گره خورده ایجاد کرد.(جزئیات بیشتر)

۸ درصد دانشجویان دانشگاه های دولتی شاهد و ایثارگر هستند

سید فردین تقی زاده در خصوص فعالیت‌های اداره کل شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۱ گفت: چهار طرح ملی از سوی اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال ۱۴۰۱ برگزار شده است، اولین طرحی که در سال گذشته برگزار شد مربوط به اولین دوره طرح ضیافت ایثار است که با هدف بصیرت افزایی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر و با حضور ۳۵۰ دانشجوی دختر و ۳۰۰ دانشجوی پسر، در مرداد ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده است.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر با بیان اینکه دومین طرح اجرا شده، برگزاری سومین دوره المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر است؛ اظهار کرد: این المپیاد که سومین دوره خود را گذراند با حضور ۳۶۱ دانشجوی دختر و ۶۰۰ دانشجوی پسر از ۷۷ دانشگاه، ۳۰ مرداد ماه(جزئیات بیشتر)

سوالات امتحانات نهایی «رمزنگاری» می‌شود

 رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیحاتی پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ ارائه داد.

محسن زارعی در نشستی خبری در این باره اظهار کرد: طبق مصوبات ۸۴۳،۸۵۵ و ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲ به صورت ۴۰ درصد قطعی، سال آینده ۵۰ درصد و تا سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: تا سال گذشته ارزشیابی نهایی از دانش آموزان، وابسته به کنکور و مهارت‌های تست زنی بود و یک معظل برای نظام آموزشی محسوب می‌شد که معلم، مدرسه و کلاس درس مرجعیت خود را از دست داده بود. افزایش سهم سوابق تحصیلی می‌تواند فرصت خوبی باشد تا مرجعیت به مدرسه برگردد و از حافظه محوری صرف فاصله‌ بگیریم.(جزئیات بیشتر)

ثبت نام آزمون آیلتس آغاز شد

داوطلبان آزمون آیلتس می توانند از بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

داوطلبان پس از ورود به پرتال سازمان سنجش آموزش کشور مراحل زیر را برای انجام ثبت نام انجام دهند:

۱- مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی ielts.sanjesh.org

۲- مشاهده مراکز و تاریخ های برگزاری آزمون که داری مجوز برگزاری می باشد از لینک Authorized Centers در بالای صفحه(جزئیات بیشتر)

نحوه دریافت یارانه خرید کتاب از بخش فروش مجازی نمایشگاه اعلام شد

پس از پیگیری های بعمل آمده، امکان دریافت یارانه خرید کتاب از بخش فروش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به آدرس book.icfi.ir برای تمامی اعضاء هیات علمی و دانشجویان دانشگاه فرآهم شده است.

متقاضیان می توانند پس از تکمیل پروفایل کاربری خود در سایت مذکور، از یارانه مربوطه استفاده کنند.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top